duminică, 19 decembrie 2010

Tort diplomat de portocale(fara coacere)

 

Acest tort il dedic din tot sufletu mamei mele MARIA din Tg-Mures care este o bunica fericita cu 2 nepotii si 2 nepoate si o soacra de gasca cum zice ginele si nora ei 

Ingrediente

  • 8 oua
  • 400 g zahar
  • 40 g gelatina
  • 500 ml lapte
  • 3-4 portocale
  • 1 kg frisca
  • 1 budinca vanilie
  • 2 pachete de biscuti simpli sau piscoturi
  • Bombonele pentru decor
  • frisca pt decor 200

nadina73

Mod de preparare
Gelatina se dizolva in apa rece.
Laptele se pune la foc ,dupa care se adauga gelatina inmuiata in apa si se amesteca bine .
8 galbenusuri se amesteca bine cu zaharul si cu praful de budinca dupa care se pune in lapte si se amesteca bine pana se ingroasa putin,se pun coaja rasa de la 2 portocale,dupa care se lasa la racit.
Albusurile se bat spuma bine dupa care se amesteca cu compozitia de lapte si galbenus.
Frisca se bate bine si se amesteca cu compozitia de mai sus cea de lapte cu galbenus, racita  si amestecata cu albusurile
Portocalele se taie feliute foarte foarte fine
Crema se imparte in 3 partii egale
Se ia o cratita foarte inalta rotunda (sau o tava dreptunghiulara cum va place)si se captuseste bine cu folie transparenta apoi se pun feliute de portocale  ,se toarna 1 parte din crema apoi se pun biscutii 2 straturi dupa care din nou  1 parte din compozitia de crema din nou biscutii si ultimul strat de crema,iar la final feliute de portocale.
La final va rezulta 3 straturi de crema si doua de biscuti
Se acopera bine cu folie taransparenta si se da la rece pana a doua zi sau peste noapte
A doua zi se rastoarna pe un platou si se scoate folia transparenta ,se decoreaza cu frisca si bombonele(eu frisca nu am mai avut,pana m-am uitat eu s-a mancat,au fost niste hoti,sa le fie de bine)am pus doar bombonele si putina crema de vanilie
PS:ca sa va faceti o idee la gust este exact crema din diplomat cum era pe timpuri daca va mai amintiti ,o crema super super buna cu aroma de portocala grozava
Pare greu de facut probail dar e foarte usor sincer va spun si chiar merita, e grozav

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Lista mea de bloguri