marți, 4 ianuarie 2011

Tort cu branza si bezea

Retete este preluata de pe blogul  Laurei  Sava careia i multumesc mult,cei drept cu putine modificari.

INGREDIENTE:
BLAT:
8O g unt
8o g zahar
1 ou
1 lingura de bicarbonat
200 g faina
Umplutura:
4 galbenusuri
200 zahar
1 sticluta esenta de vanilie
500 g branza de vaci
300 ml lapte
4 linguri gris
1 plic budinca de vanilie
100 g stafide
Bezea:
4 albusuri
220 g zahar
sucu de la 1 lamaie
Decor:
bombonele
bobite de rodi

MOD DE PREPARARE:
Blat:
Se amesteca toate ingrediente si se framanta bine.
Se intinde coca obtinuta intre 2 foli de plastic sau direct in tava,eu am folosit o tava cu pereti detasabili.
Tava se tapeteaza cu folie de aluminiu,hartie de copt .


Umplutura:
Se mixeaza bine toata ingredientele ,mai putin stafidele care se pun la final.
Se pune compozitia obtinuta peste blat in tava.

Se da tava la cuptor pentru 50 minute la 17o grade.

Bezea:
Se bat bine albusurile spuma dupa care se pune zaharul si se mai bate in continuare 3-4 minute iar la final se pune sucu de la 1 lamaie stoarsa.

Cand tortu e gata se scoate din cuptor se scoate cercul si se pune bezeaua  se mai pune in cuptor pentru 10-15 minute sau daca aveti pistol cu gaz special pt prajituri e si mai bine se face bezeau cu acel gaz si nu mai este nevoie sa puneti tortu la cuptor,vezi poze foto



Se decoreaza cu bombonele si boabe de rodi-optional.



 
Este un tort super bun ,merita incercat.

PS:Pentru cine nu cunoste,acel pistol se incarca cu gaz si se foloseste la grazurat creme,caramel,bezea,,,,,,,,,,,posibil sa fie si in Romania,este grozav de bun,se pot face minunati cu el

2 comentarii:

  1. Draga mea,din mana ta iasa numai minunatii...cu sau fara pistol...Super tortul !

    RăspundețiȘtergere
  2. Fata draga, dar de ce nu strigi tare , ca ti-ai deschis blog.Eu mereu te urmaream pe bucataras si ti-am spus demult , ca e necesar sa ai ceva al tau si am sa te ajut. Dar ai facut-o in tacere. Esti bravo . Imi plac culorile , care le-ai ales. Posibil, ca putin mai tarziu am sa te ajut cu dizainul la partea de sus prin photoshop. Este foarte incarcat, dar totodata vezi de ce minunatii este in stare gospodina acestei excelente bucatarii. Iti doresc sa ai multi admiratori, sa se prepare retetela tale si sa ne bucuri cu multe retete frumoase si gustoase. Tew cuprind, Anisoara. Imi spui si mia de unde ai cumparat acest minunat pistol.

    RăspundețiȘtergere

Lista mea de bloguri