vineri, 25 februarie 2011

TORT CU KIWI

INGREDIENTE:
BLAT:
6 oua
9 linguri faina
9 linguri zahar
2 linguri cacao
1 praf de copt
Crema:
1 kg frisca lichida
4-5 kiwi
7 linguri zahar
4 intaritoare de frisca
Decor:
kiwi
bombonele
migdale macinate
SIROP:
5-6 linguri de zahar
1 cana cu apa
1 esneta de rom

MOD DE PREPARARE:
blat:
Se bat albusurile spuma,se pune zaharul si se mai bate pana devina tare  ca si o zapada.
Se adauga galbenusurile,cacao cernuta ,faina si prafu de copt,se amesteca usor cu o spatula.
Se puen compozitia intr-o tava cu pereti detasabili ,tapetata cu hartie de copt.
Se coace 20-25 minute la 170 grade.

Se lasa la racit ,dupa care se taie  blatu in doua.

Sirop:
Se caramelizeaza zaharul se stinge cu 1 cana de apa se lasa la racit dupa care se pune optional esenta de rom.
Crema:
Frisca se bate bine cu intaritoarele de frisca si zaharul.
Kiwi se curata de coaja si se taie feliute subtiri.
Se stoarce 1 fruct de kiwi (foarte bine copt)iar sucu se amesteca cu un sfert din crema(pt a avea culoare verde)sau se poate folosi colorant verde...............
ANSAMBLARE TORT:
Se i-a un blat de tort,se insiropeaza bine cu sirop,se pun 6-7 linguri pline de frisca,se niveleaza dupa care se pun feliute de kiwi,

iar peste feliutele de kiwi se mai pune frisca iar apoi din nou blat.

Se insiropeaza si blatu de sus ,se imbraca in frisca cu culoare verde in cazul meu,se decoreaza dupa bunul plac al fiecaruia.

Eu am pun migdala macinate,bombonele arginti ,kiwi feliat si frisca alba.


Este un tort cadou ,deci sectiune nu am.

3 comentarii:

Lista mea de bloguri