duminică, 27 februarie 2011

TORT HARALAMBRIE

Pe data  de 10 Ferbruaire este Sfantu Haralambrie,iar bisercica din Vinaros -Spania are Hramul Sfantului Hralambrie .Saau pregatit de toate si pentru toti:aperitive,fripturi,sarmalute,cozonaci,dulciuri fel de fel..................iar acest tort l-am pregatit pentru masa Preotiilor si nu numai.Ce-i drept nu am putut sa-l impart la toata lumea au fost peste250 persoane la masa,deci....................si acuma sa trecem le reteta.
INGREDIENTE:
Blat:
15 oua
23 linguri faina cernuta
23 linguri zahar
3 prafuri de copt
6 linguri cacao
Crema:
1 kg frisca
7 linguri zahar
4 intaritoare de frisca 
5 banane mari coapte
500 g capsuni
Decor:
1 kg frisca
fulgi de ciocolata
migdale zdrobite
fondant din pasta
Sirop:
10 linguri zahar
400 ml apa
2 fiole esenta rom
MOD DE PREPARARE:
Blat:
Se separa albusurile de galbenus.Se bat bine albusurile ,se pune zaharul si se mai bate.
Se adauga galbenusurile ,faina ,cacao si prafurile de copt cernute.Se amesteca usor cu o spatula.
Se pune compozitia intr-o tava mare tapetata cu hartie de copt.
Se coace 30-35 minute la 170 grade.

Se lasa la racit,dupa care se taie in doua sau daca tava este mai mica si iasa prea inalt se taie in 3............depinde.
Eu am folosit o tava imensa ,adica de 55 /40
Sirop:
Se caramelizeaza zaharul,se stinge cu apa,se lasa pe foc pana se topeste tot caramelul.Cu siropu rezultata se va insiropa blatu.
Crema:
Se bate bine frisca cu inaritarele de frisca si zaharul.Se pun toate la inceput si se mixeaza la turatie maxima.
Se insiropeaza bine blatu taiat,se pune jumatate din cantitatea de frisca,se niveleaza uniform,

se aseaza fructele zdrobite sau taiata bucatele mai mici,un rand de banane unu de capsuni,,,,,,,,,,,,

Se pune ceealalata jumatate de frisca si din nou blatu.Se insiropeaza bine si se imbraca cu frisca,se decoreaza cu fulgi de ciocolata ,migdale,iar din fondant , initial am vrut sa dau forma unei carti deschise,unde sa scriu............rezultataul final este acesta


Din pacate sectiune nu am ..........................dar va puteti inchipui sectiunea cred?!.
Am sa pun si o poza facuta asa din colt ,cu masa din curtea biserici

Un comentariu:

Lista mea de bloguri