vineri, 25 martie 2011

Crap in crusta picanta cu mustar

        Pentru ca azi ,25 martie 2011 ,este Buna Vestire cu dezlegare la peste,m-am gandit sa va prezint o reteta minunata de crap.Crapu in crusta de mustar un adevarat deliciu,ideal pentru o zi de post sau o cina copioasa,dar sanatos si dietetic in acelasi timp.Se poate servi atat cu mamaliguta si mujdei cat si cu alta ganitura INGREDIENTE:
1 crap mare (aproximativ 5,5 kg)
sare
piper alb
3-4 linguri mustar
1 lingurita otet
2 linguri vin alb
1 lingura suc de lamaie
1 capatana usutroi
50 ml ulei malsine
busuioc
plante aromate
Pt tava:
1 cana de apa
1 cana de vin alb
50 ml ulei
MOD DE PREPARARE:
Incepem cu pestele.Se taie,se curata de solzi,,,,,,,,,,,,,,,,,si se potioneaza.Se streg bucatile de carne cu un prosop.
Se condimeteaza bucatile de peste cu sare si piper alb(sincer ,nu l-am pregatit tot,mi am si in congelator)


Se curata usutroiul ,se piseaza bine de tot,si se amesteca cu sare,mustarul,ulei 50 ml ,cele 2 linguri de vin alb,otetul,,,,va rezulta o pasta ceva de gen smatana,mai groasa.

Se pune uleiul in tava ,cu apa si vinul.Se aseaza bucatile de carne ,se ung foarte bine cu pasta de mustar.Se lasa carnea la rece 15-20 minute ,sa traga cat mai multe arome).

Se acopera tava cu o folie de aluminiu,se da tava la cuptor 20 minute la 180 grade,

dupa care se ia jos folia si se mai lasa 15 minute pentru a se rumeni frumos bucatile de carne.

Cand se scot bucatile de carne pe farfurie ,se stopesc cu sucu de lamaie.
Se serveste cu mujdei de usturoi,mamaliguta,busuioc...................


Pentru mujdei:

Am curata si pisat foarte bine usutroiul,dupa care se amesteca cu sare si putin ulei iar la final se pun 2-3 linguri pasta de tomate(asta in varianta de post)dar se poate inlocui pasta de tomate cu smantana,e delicios.

Un comentariu:

Lista mea de bloguri