duminică, 29 mai 2011

Cozonac umplut cu mar si scortisoara


INGREDINETE:
1,6 kg faina
1 pachet de unt (topit)
3 plicuri drojdie uscata
300 g zahar
600 ml lapte
9 galbenusuri
coaja rasa de la 3 lamai
Umplutura pt 3 cozonacii:
150 ml vin alb
1,5 kg mere(eu am pus 8 mere foarte mari)
200 zahar
1 lingura scortisoara macinata
Pt cozonacu cu rahar-1bucata:
9 bucatel de rahat taiat,rosu,verde si galben
1 galbenus de ou amestecat cu 3-4 linguri de lapte-pentru uns cozonacii
MOD DE PREPARARE:
Se dizolva drojdia in putin lapte caldut,se pune putina faina si se face  maia .
Se amesteca maia cu faina,laptele,untu ,zaharul,galbenusurile,coaja de lamaie,se pun toate in masina de franatat,sau se framanta cu mana.

Merele se curata de coaja(eu nu le-am curatat) si se razuiesc,se calesc cu zaharul si scortisoara si 150 ml in alb.

Se lasa la racit.
Cand alutul a dospit ,se scoate din masina  pe masa de lucru si se imparte in 3(eu am facut chiar 4  cozonaci,depinde de tavi)3 am facut cu mar si unu cu rahat.

Se i-a cate o bucata din aluat,se intinde cu sucitorul ,se pune din compozitia de mar calit,si se ruleaza.Sau se poate impleti in doua.Se fac doua foi separate se umplu cu mar si se impletesc in doua.(vezi foto)

Se pun in tava tapetata cu hartie de copt(se lucreaza mai usor cu hartie)si se lasa sa cresca la caldura 20-30 minute.Se ung cu ou batut sau cu galbenusu cu putin lapte ,se presara putin zahar si se pun tavile la cuptor pentru 35 minute aproximativ la 170 grade.
Pofta buna.
PS:Sincera sa fie,e prima data cand fac cozonac cu mar calit.Este fantastic de bun.Auzisem la o cunostinta inainte de Paste,mai fac niste cozonac cu mar si cam atat.............la care eu mirata am intrebat,Dar cum cozonac cu mar?Si rezultataul este aici........super bun.

Pofta buna.

Un comentariu:

Lista mea de bloguri