duminică, 29 mai 2011

Tort botez" LUCA"

Sincer, imi pare tare rau ca am uitat sa fac poza mai repede. Au fost multe momente emotionante...........am uitat de poze.In momentu cand am vrut sa taiem tortu............mi-am aminti de poza..............deci ,e putin eseaut,dar gustul...................super, super bun.A fost un tort foarte mare ,de aproximativ 10 kg,cu diametru de 43/43.Iar Luca ,un baietel dulce de 2 luni ,a plans la botezzzzzzzzzzzzz......a fost dulce foc .Luca fiind, fiul Preotului din Vinaros-Spania.Un botez mai deosebit,care a fost facut  in timpu Sfintei Liturghi , de catre Preasfintutul Episcop Timotei,Episcopu Spaniei si Portugaliei,a fost ceva deosebit.Dar gata sa trecem la fapte....deci reteta

INGREDIENTE:
16 oua
800 zahar
120 g gelatina
1 litru lapte
2 portocale
2 kg firisca
8plicuri  inatritoare de frisca
3 budinci de vanilie
5 pachete de biscuiti patrati simpli.
Decor-pasta de zahar cu albus.
MOD DE PREPARARE:
Se separa albusurile de galbenusuri.

Galbenusurile se amesteca cu zaharul,prafurile de budinca si putin lapte ,sa nu se faca cocoloase.
Restu de lapte se pune pe foc .Gelatina se dizolva in 150 ml apa si se amesteca cu galbenusurile,apoi rapid se pun in lapte pe soba.Se amesteca continu la foc mic,pana devine gen smantana mai subtire.Se lasa la racit ,dar se amesteca din cand in cand pentru a nu se usca deasupra,sa nu faca coaja.La final cand e rece se mixeaza putin,

Frisca se bate bine cu intaritoarele de frisca.Albusurile se bat spuma cu un praf de sare.

Cand compozitia cu galbenusurile sa racit,se amesteca toate cu albusurile batute si frisca batuta.Se amesteca usor cu doua linguri sau doua spatule.

Se imparte compozitia in 3 parti.
Se pregateste tava in care va fi tortu.Se tapeteaza tava cu folie de plastic,se captuseste bine ,dupa care se pun feliute de portocale taiate foarte fin.
Se pun 1 parte din compozitia de tort peste feliutele de portocale,se niveleaza ,dupa care se aseaza biscuiti ,unu langa altu.

Se pune a doua parte din compozitia de tort,peste biscutiti,dar de data aceasta mai cu grija,se uniformizeaza si se pun din nou un rand de biscuiti.Se pune ce-a de a treia parte din compozitia de tort,se intinde uniform dupa care se acopera totul cu folie de plastic.Se da tava la frigider pana a doua zi.Eu am pregatit si un tortuletz mic rotund,pregatit din aceasi compozitie.


A doua zi ,se scoate din frigider,se desface folia de plastic ,se rastoarna printr-o miscare ferma

 pe platoul ce urmeaza a fi pun tortu.Dupa ce am rasturnat tortu ,se trage folia de plastic jos .Se  imbraca tortu cu pasta de zahar,sau cu frisca,dupa preferinta..



A fost o zi, foarte calduroasa,iar toti cei care au participat la Sfanta Slujba si la Botez au fost invitati sa ramana la masa.Deci o mica feliuta virtuala si pentru voi toti

Poza cu sectiunea la  feliuta fiind facuta acasa,dupa cate-va ore ............... oricum gustu a fost fanstastic

Pofta buna.


Un comentariu:

Lista mea de bloguri