duminică, 19 iunie 2011

Tort cu frisca si cirese

Sectiune ?............nu am..................a fost un tort cadou,simplu .Probabil cei care au mancat din el va pot confirma.........mai putin eu,nu l-am gustat.A fost ziua unei fetite Carmen,care implinise 5 anisori ,colega de clasa cu fiul meu cel mic Rares...........eu zic ca au fost incantati..........deci sa trecem la reteta

INGREDIENTE:
6 oua
9 linguri zahar
9 linguri faina
2 linguri cacao
1 praf de copt
Sirop:
200 ml apa
6 linguri zahar
esenta vanilie
Crema:
500 frisca
2 iantaritoare de frisca
4 linguri zahar
500 g cirese
Decor:
500 g frisca:
2 inatritoare de frisca
4 linguri zahar
bilute arginti
bombonele litere
MOD DE PREPARARE:
Se separa albusurile de galbenusuri si se bat bine spuma.Se adauga zaharul si se mai bate bine.Se adauga galbenusurile,si se amesteca usor,se pune si faina cernuta si la final prafu de copt si cacao de asemenea cernute.
Se tapeteaza o tava rotunda cu hartie de copt(mai multe pe fundu vasului)se pune compozitia ,

se niveleaza si se coace 30-35 minute la 170 grade.


Se scoate se lasa la racit ,se taie in doua.
Crema:
Se bate  bine de tot frisca cu zaharul si intaritoarele.Se lasa la rece.
Ciresele se curata de samburi.
Se pune apa pentru sirop la fiert cu zaharul si cate-va picaturi de vanilie sau rom,se adauga si ciresele 5 minute sa fiarba imreuna.Se lasa siropu la racit ,iar iresele se strecoara si se lasa si ele la racit pe o farfurie.
PS.Nu este obligatoriu sa se fiarba ciresele in suc..............insa eu asa am procedat.Se pot lasa crude.
ANSAMBLARE TORT:
Se i-a unu dintre blaturi,se insiropeaza bine cu sirop,

se pune un rand de frisca batuta,se pun ciresele

si se complecteaza din nou cu frisca.Se niveleaza si se pune cel de al doilea blat.

Se insiropeaza si acesta si se imbraca in frisca.Se decoreaza dupa bunul plac.Eu am folosit bombonele arginti si bombonele litere pentru scris.

Pofta buna.

Feliz cumpleaños  Carmen

Un comentariu:

Lista mea de bloguri