duminică, 17 iulie 2011

BRANZA FRAMANTATA DIN CAS(pentru iarna)


   O metoda de a pregati casul de oaie pentru iarna,asta in varinata mea de Ardeleanca.Dar cu siguranta nu ve-ti da gres si se va pastar foarte bine.Este reteta de la tatal meu ,care mereu in fiecare an isi cumpara cate 20 kg cas  si asa il pregateste pentru iarna.
  Dat fiind ca am avut sansa sa imi trimita din Romania cas pe cine-va(cu pachet nu merge ,se stica pe caldurile astea,pachetul face 4 zile ) l-am pregatit pentru iarna.

 INGREDIENTE:
 15 kg cas de oaie
1 kg sare
pungi de plastic
MOD DE PREPARARE:
Se taie casul in bucati potirvite,mici mici nici mari.
Se pregatesc vase (lighene de palstic) cu apa si sare.Apa sincer nu am masurat-o ,dar cat sa acopere casul vorbesc in cazul meu de 15 kg.
Se pun bucatile de cas in apa sarata si se lasa 2-3 ore ,timp in care casul se mai inmoaie putin si iti i-a cantitatea necesara de sare.



Dupa 2-3 ore se scot bucatile de cas ,se pun pe servete de bumbac(de bucatarie,de care aveti)si se lasa 2-3 ore sau chiar peste noapte acoperite.


A doua zi sau dupa 3 ore de cand la-ti scos din apa cu sare,se taie bucatele mai mici,si se toaca prin masina de tocat carne.

Se framanta putin,nu e nevoie de mult timp pentru framantat ,deoarece este moale si se framanta foarte rapid si bine,de sare nu mai este nevoie la framantat.


Se pregatesc pungi de plastic,se pun............cat doriti,eu pun cantitati mai mici,cat consumam la o masa sa zic asa.Se preseaza bine branza in pungi pentru a iesit toate golurile de aer,dupa care se aseaza frumos una peste alta,sau se pot impahete gen rulada...............cum va place.


Se pun in congelator.
Se pastreaza luni de zile..............asta daca mai ajung si nu se papa tot.
PS:Sper sa nu va fi plictisit ,dar merita incercata acesta reteta,si cu siguranta nu ve-ti da gres.
Pofta buna.

2 comentarii:

  1. eu una nu m-am plictisit si chiar gasesc aceasta postare foarte interesanta.pupicei

    RăspundeţiȘtergere

Lista mea de bloguri