miercuri, 13 iulie 2011

Cosulete cu nuca si gem

      Foarte fragede ,aromate..............ti se topesc in gura.

INGREDIENTE:
ALUAT:
6 galbenusuri
3 linguri ulei
1 lingura bicarbonat de sodiu(dar mai bine inlocuiti cu praf de copt)
putin sus de lamaie(asta daca puneti bicarbonat)
7 linguri lapte
300 g unt
200 g zahar pudra
800 g faina
Umplutura;:
6 galbenusuri
450 g nuca macinata(ajunge si 350 g daca e macinat fin)
4-5 vanilii
1 borcan gem
200 g zahar
Decor:
zahar pudra,dulceata
MOD DE PREPARARE:
Se amesteca bine galbenusurile cu zaharul pudra,pana devine crema.Se adauga laptele,untu moale,uleiul,bicarbonatu stins cu sus de lamaie (sau prafu de copt).Se amesteca bine toate si la final se pune faina,se framnat bine toate.

Crema:
Se bat bine albusurile spume,se adauga zaharul si se mai bat bine de tot pana devin zapada).

Nuca se macina  si se adauga in albusurile batute,se adauga si vaniliile.Nuca macinata cu badidora sau robot este mai mare,daca se macina cu masina de nuca iese mai fina............eu am macinat-o cu robotu......putin cam mare........


Se ung formele de cosulete cu putin ulei.

Se rupe din aluat cate o bucatica ,si se intinde bine in forma de cosulet(cu ajutorul degetelor) sau se poate intinde foaie si se taie cu un pahar,dupa care se aseaza in formele de cosulete.

Se pune cate 1 lingurita rasa  de gem,iar peste gem  se pune cu spritu sau cu o punga albusurile batute cu nuca.


Se aseaza cosuletele intr-o tava si se coc 20-25 minute la 160 grade.
Se scot din cosulete si se lasa la racit.Am avut si ajutoare,pe Rares,dar am uitat sa-i fac poza,sa vedeti cu manutzele lui cum modela aluatul in cosulet.


Se pudreaza cu zahar pudra si se poate pune putin adulceata(gem)



Super bune,doar ca parerea mea e mai bine sa folositi praf de copt in loc de bicarbonat(au un gut prea pronuntat)dar  foarte bune .
Pofta buna.

4 comentarii:

  1. ce bine arata!!dau la schimb niste shaorma :)
    bicarbonatul de sodiu stins nu are gust ciudat insa cel de amoniu daaaaa.sotul meu nu gusta nimic cu bicarbonat de amoniu.
    pupic

    RăspundeţiȘtergere
  2. Da-mi si mie ca dau cu lamaie :)))
    Pup.Fain tare arata!

    RăspundeţiȘtergere
  3. Arata foarte bine si apetisant. O zi placuta...

    RăspundeţiȘtergere
  4. Arata de-as baga mana prin ecran,pup o zi minunata!!!

    RăspundeţiȘtergere

Lista mea de bloguri