joi, 11 august 2011

COZONAC CU STAFIDE SI CACAO-post











INGREDIENTE:
Cant sant pt 3 cozonaci:
650 ml lapte de soia cu vanilie(sau lapte simplu de soia sau chiar apa plata)
300 g zahar
3 pliculte drojdie uscata
coaja de la 2 lamai
coaja de la 2 portocale
3-4 linguri cacao
4 vanilii (asta in cazul in care nu folositi lapte se soia cu vanilie)
1,5 kg faina
1 lingura de sare
Umplutura:
stafide
fructe uscate ,nuca ,rahat................
3 linguri miere+5 linguri apa-pt uns cozonacii

MOD DE PREPARARE:
Se amesteca drojdia cu zaharul si laptele caldutz.Se pun in masina de paine :faina,sarea, coaja de lamaie,coaja de portocale si drojdia dizolvata in lapte.Se lasa la programul de framantat -dospit.
Se scoate aluatul din masina de paine,se imparte :o patrime  se amesteca cu cacao si restu ramane alb.Se lasa sa mai creasca la caldura acoperite 30 minute.

Se imparte alutul alb in 3 parti egale,iar cel maro la fel se imparte tot in trei parti egale.

Se intinde o bucata din cel alb sub forma dreptunghiulara.

Se intinde si o foaie maro dreptunghiulara dar cu 15 cm(latimea unei palme) mai scurta decat cea alba.

Se intinde foaia maro penste cea alba se preseaza putin dupa care diferenta din foaia alba ramasa ,se taie fasi.



Se poate pune umplutura de nuca cu zahar,rahat taiat sau fructe uscate..............eu am facut simplu si cu stafide.

Se ruleaza cozonacul pana la fasiile taiate

 se i-a fiecare fasie ,se rasuceste putin si se trece fiecare fasie in partea ceealalta a cozonacului.


Se pun cozonacii in tava ,se mai lasa la crescut 20 minute la caldura,

dupa care se ung cu miere sau ulei si se pun la cuptor pentru 40 minute la 160 grade.Cand sant copii se scot din tava se ung bine cu mirea dizolvata cu apa


 se pastreaza acoperiti sau in folie de plastic.
Sant grozavi de buni,merita incercati macar odata.
Pofta buna
Si cate o feliuta virtuala si pentru voi toti cu multii pupiciiiiiiiiiii





5 comentarii:

  1. Waw ! Nadinuta draga mea dar ce frumuseti si bunatati de cozonaci ai facut! A ajuns mirosul pana la mine si am venit sa-i gust... Foarte buni, multumesc !
    Pupici harnicuta frumoasa si pe tine si pe ajutoarele tale...aia frumosii !

    RăspundeţiȘtergere
  2. Vai sunt superbi!Doamna Nadina!Sunt superbi!!!!!Kiar azi am facut 2 cozonaci obisnuiti daca vedeam inainte cozonacii acestia cu siguranta ii faceam asa!Sunt minunnati!Am ramas fara cuvinte!Asa ceva eu n-am mai vazut!Are ceva daca ii fac cu lapte de vaca/?Mie imi plac mult cum arata si cozonaceii in general..cred ca nu ar fi o problema daca i-as face asortati si cu mac,nu?Se pot pune si 3 fasii peste olalta?Adica sa fac una de cacao peste una cu mac si una cu nuca sau cu rahat? Va rog sa ma sfatuiti!!!!

    RăspundeţiȘtergere
  3. Cozonacii sunt buni oricum insa acestia arata magnific

    RăspundeţiȘtergere

Lista mea de bloguri