luni, 15 august 2011

Prajitura cu mar-fara coacere




         Perfecta pentru o zi de post si nu numai, dar e foarte simpla,rapida si nu  folositi  cuptorul.

INGREDIENTE:
700 g biscutiti de preferat sa fie patrati sau dreptunghiulari
2 kg mere
500 g zahar
4 budinci de vanilie
1200 ml apa
6 vanilii
3 lingurite scortisoara macinata
1 esenta de rom
MOD  DE PREPARARE:
Se caramelizeaza putin zaharul(a nu se arde),se stinge cu 1000 ml apa ,se lasa sa dea un clocot.
Merele se curata de coaja si se taie cubulete.


Se pune scortisoara in apa si cubuletele de mere,se lasa sa fiarba impreuna 10 minute.
Se amesteca cele 4 budinci de vanilie cu 200 ml apa,dupa care se pune peste mere in apa.Se lasa sa fiarba toate impreuna,pana se leaga bine si se ingroasa putin,al final se adauga esenta de rom si vaniliile(asta daca biscuitii nu sant prea aromati,daca sant prea aromati nu e ne voie de vanilie)

Se tepeteaza o tava cu folie,se aseaza biscuiti unu langa altu,eu am pus biscuiti rotunzi de acea aveam cumparti,dar se lucreaza mult mai bine cu cei patrati sau dreptunghiulari.

Se pune o parte din compozitia cu mere,

se niveleaza dupa care se pune din nou un rand de biscuiti......se continua tot asa,biscuti ,mere......in final vor fi 3 randuri de biscuiti si 3 randuri cu crema de mere.

Se lasa tava la rece.
Se portioneaza si se serveste rece................e minunata,perfecta pentru o zi de post si nu numai.


PS:Piticii mei au fost super incanti,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,cui nu-i plac biscuiti cu mar?sincer? si noua ne plac tare mult celor mari,de copii nu mai zic
Pofta buna

4 comentarii:

  1. Arata excelent!!!!!!!o zi minunata nadina!!!!!!!

    RăspundeţiȘtergere
  2. Chiar ma bucur ca am gasit blogul tau ...nu stiam ca ai un blog .Felicitari pemtru blog ,ai retete minunate ,ma voi intoarce sa-l studiez pe larg :)))
    Te pup cu drag si sincer imi place reteta !!

    RăspundeţiȘtergere
  3. Petronela multumesc mult de tot pentru aprecieri.Sincer?voi santeti sursa mea de isnpiratie.Pup si iti doresc un sfarsit de spatamana racoros,,,,,,,,,,,,,pup.
    Doamne ajuta.

    RăspundeţiȘtergere

Lista mea de bloguri