duminică, 13 noiembrie 2011

Tort de zahar ars cu blat de cacao






Ingrediente:
Blat:
4 oua
3 linguri faina
2 linguri cacao
1/2 praf de copt
5 linguri zahar
Crema zahar ars:
6 oua
10 linguri zahar
3 vanilii
1 litru de frisca lichida
2 linguri amidon sau maizena-optional
Carmale:
8 linguri zahar
Decor:
5oo ml frisca
2 intaritoare de frisca
4 linguri zahar
perle de ciocolata
MOD DE PREPARARE:
Se caramelizeaza cele 8 linguri de zahar intr-o cratita cu pereti mai inalti,dupa care se rasuceste cratita pentru a se prelinge si pe pereti vasului.

Se bat cele 6 oua cu zaharul si vaniliile ,dupa care se pune frisca lichida  si amidonul si se mixeaza bine 3 minute.Se toarna compozitia peste caramel 


,se da vasul la cuptor pentru 30 minute la 170 grade.


De ce cu frisca lichida?
Pentru ca vroiam sa testez diferenta.
Rezultatul este uimitor..............super bun.
Blat:
Se separa albusurile de galbenusuri.Albusurile se bat bine spuma,dupa care se pun zaharul si se mai bate,se adauga galbenusurile ,dupa care se pune faina ,cacao si prafu de copt cernute ,se amesteca usor cu o spatula.

Se scoate  crema de zahar din cuptor (dupa cele 30 minute) se pune baltul de cacao peste crema

se da din nou la cuptor pentru inca 25-30 minute.

Se lasa in cratita (vasul in care sa copt)sa se raceasca bine dupa care se rastoarna print-o miscare ferma pe un platou.

Se poate servi simplu sau decorat cu frisca,oricum  ideie este sa fie tinut la rece.
Pentru decor:
Se bate frisca cu intaritoarel si zaharul,dupa care se imbraca tortu .Se decoreaza dupa bunul plac.Eu am pus perle de ciocolata



 Si o feliuta pt voi

Pofta buna.

5 comentarii:

  1. Ai di mini ce ai facut aici?arata de-mi vina sa rastorn bucataria....:)pup o saptamana frumoasa iti doresc!!

    RăspundețiȘtergere
  2. Am venit sa-mi iau feliuta.............mmm..........multumesc!.............delicios.

    RăspundețiȘtergere
  3. M-am grabit sa prind si eu o feliuta......Super gustos, mersi.Pupici:x

    RăspundețiȘtergere
  4. bun rau tortul asta.il fac si eu destul de des si sunt foarte incantata de el.al tau are si un aspect super.pup

    RăspundețiȘtergere
  5. Minunat e! Exact de-asta am facut si eu in we dar si cu mere! Te pup Simona draga!

    RăspundețiȘtergere

Lista mea de bloguri