duminică, 22 ianuarie 2012

Cozonac pufos


   Chiar daca nu a trecut foarte mult timp de la CRACIUN.............noua ni sa facut din nou pofta de cozonac.Asa ca am pus in practica rapir................super super bun ,acesta a fost verdictu bartateilor mei(3 la numar cu sotu)

INGREDIENTE:
pentru 3 cozonaci:
1,5 kg faina
3 pliculete de drojdie
1 lingura de sare
5 linguri zahar
200 ml ulei masline
600 ml lapte
6 oua+1 pt uns
coaja rasa de la 2 lamai
4 vanilii
Umplututa:
rahat,nuca,mac..........................
MOD DE PREPARARE:
Ar trebui sa incep cu maia,nu?
Ei bine, eu nu fac maia sincer ,le pun toate in masina de paine, si iasa extraordinar de bine,cresteeeeeeeeeeeee.
Cu exceptia laptelelui care il incalzesc putin ,restu se pun toate in masina de paine ,sau se framanta de mana daca nu aveti masina.
Se lasa la programul de framanat dospit.

Se scoate din masina de paine.Se imparte in 3 parti egale.
Fiecare bucata la randu ei se imparte in 2,deci vor fi 6 .
Se intinde fiecare bucata,sub forma dreptunghiulara,se pune rahatul taiat cubuletze ,se ruleaza stans.



Se impletesc cate doua bucati.
Se aseaza in  tavi de cozonac .

Se lasa la crescut 20-30 minute la caldura,ferit de curent(e foarte important sa nu fie curent)
Cand au crescut ,se ung cu ou batatu se presara putin zahar ,

 se dau tavile la cuptor pentru 35-40 minute la 160 grade.


O minunatie de cozonac.Pofta buna.
 Va pun si in varinata cu mac,dar numai poza.E pregatit de pritena mea Danutza .Ea a facut cu mac si eu cu rahat.Asa ca am impuscat doi iepuri dintr-un foc.


7 comentarii:

  1. Tare frumosi cozonacii! mmmm si sigur sunt si gustosi! ma servesc si eu cu o felie :)

    RăspundeţiȘtergere
  2. Doamne ce cozonaci faci nadina, eu inca nu am avut curajul sa incerc unul normal, am facut rozenkrantul, dar din asta inca nu...poate la Paste ma incumet :)):))

    RăspundeţiȘtergere
  3. Si mie imi este pofta. Vin pana la tine sa-mi dai ;)

    RăspundeţiȘtergere
  4. Deliciosi si superbi!
    Pana acum nu am facut cozonaci rasuciti , dar m-ai ispiti cu colaceii tai apetisanti!
    Miha

    RăspundeţiȘtergere
  5. Impecabil arata! Cu siguranta au fost buni!

    RăspundeţiȘtergere
  6. O inntrebare:masina mea de paine accepta maxim 560 grame faina dar la aluaturi am pus 600 grame.precizez ca este un philips viva colection.nu cred ca merge la 1 kg faina dar la 1.5 kg.

    RăspundeţiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Buna Ionela,sincer nu stiu ce sa spun,si masina mea de paine este de 750 daca nu ma insel si pun si pana la 1,5 dar o si mai ajut din cand in cand,sau poti pune in doua transe sa framante si lasi la dospit separat intr-un vas.Mult spor sa ai

      Ștergere

Lista mea de bloguri