vineri, 13 ianuarie 2012

Gogosi pufoase cu cartofi


       
        Pentru ca e vineri,pentru ca e zi de post.............................un dulce bun,pentru voi toti.
INGREDIENTE;
1,6 kg faina
3 pliculete de drojdie uscata
1 lingura de sare
3 linguri de zahar
500 ml apa
200 ml ulei
4 vanilii
1 cana si jumatet de piure de cartofi.
coaja rasa de la 2 lamai
ulei-pt prajit
zahar pudra
MOD DE PREPARARE:
Se pune faina,sare ,zaharul,coaja de lamaie,uleiul ,vaniliile,apa calduta amestecata cu drojdia si piureul de cartofi.De obicei se face maia,eu sincer le put toate impreuna si iasa grozav de bine.
Piureul de cartofi sa nu fie foarte moale,eu de obicei fierb cartofi in apa cu sare sau la aburi,dupa care daca pregatesc de post ,se mixeaza bine cu putin ulei de masline sau apa in care au fiert.In cazul in care nu pregatiti de post ,se inlocuieste apa cu lapte,si se mai poate adauga un cub de unt.

Se lasa toate in masina de paine la programul de frantat -dospit.

Cand alutul e dospit,se scoate din masina de paine,


se imparte in 2 (e multa compozitie) si se intinde o foaie,se taie cu paharul sau forma dorita.


Pe masa de lucru se lucreaza cu ulei nu cu faina.
Se lasa putin gogosile pe masa sa mai creasca 20-25 minute dupa care se prajesc in ulei fierbinte.


Majoritate dintre ele se vor intorce singure in baia de ulei.


Cand sant prajite se scot ,se lasa putin la racit si se pudreaza bine cu zahar pudra.Nu le pudrati fierbinti ,riscati sa se lipesca foarte mult zahar pe ele.



Pofta buna.
Ps:Cu siguranta multi dintre voi a-ti mancat paine cu cartofi!Daca nu ,nu este tarziu merita incaercat,e cea mai buna paine(parerea mea)asa si cu gogosile ,sant absolul MINUNATE ,moi ,pufoase ........................ti se topesc in gura.
O portie de gogosele  pentru voi toti ce ma vizitati.

8 comentarii:

  1. ce frumoases unt si cred ca atre gustoase, pup :*

    RăspundețiȘtergere
  2. Da Danutza scumpa,sau papat dar tot mai sant.Trimit un pecarus si la tine,pup

    RăspundețiȘtergere
  3. Dia serveste cu incredere si mai multe ,pup

    RăspundețiȘtergere
  4. minunate ti-au crescut si sigur sant delicioase.
    pupici

    RăspundețiȘtergere
  5. am auzit ca am si eu o portie....

    RăspundețiȘtergere
  6. Yammy,yammy ce pofta mi-ai facut.Sunt delicioase:)!!!Pupici:x

    RăspundețiȘtergere

Lista mea de bloguri