marți, 10 ianuarie 2012

Prajitura Harissa

     





         O reteta arabesca din cate am inteles eu de la TV.O reteta pe care mi sa pus tare "pata"dupa ce am urmarit o emisiune pe programul "prima" la cireasa de pe tort.Era invitat Sorana ,,,,,,,,,,,care sa nu mai lungesc foarte mult vorba,a pregatit aceste minunat desert.Iar dupa cate laude a primit de la invitatii cat si de la Horia..................nu am putu sa ma abtin sa nu o pregatesc.MINUNATA.Deci  sa trecem la reteta.
     
INGREDIENTE:
Pentru ingrediente ,se foloseste aceasi cana la masuta(eu am folosit  o cana de 300 ml)
Cantitatile sant pt o tava.
3 cani de gris
1/2 cana zahar
2 prafuri de copt
1 cana iaurt natural
200 g unt
coaja de lamaie
Sirop:
2 cani apa
2 cani zahar
sucu de la 1-2 lamai(depinde cat de mari si zemoase sant)
Decor:
Samburi de maigdale
fulgi nuca de cocos.
MOD DE PREPARARE:
Se mixeaza untu moale cu grisul .

Iaurtul se amesteca cu prafurile de copt si se lasa timp de 3-4 minute,

timp in care isi dubleaza volumu.

Se amesteca iaurtul (dupa ce si-a dublat volumul) cu grisul si zaharul.

Se mixeaza bine toate,se mai adauga si coaja de lamaie .


Se unge un vas de yena cu unt.Va pun ambele tavi,una rotunda si una dreptunghiulara,doar am zis ca am facut 2 tavi.


Se intinde compozitia in tava,se portioneaza cu lama unui cutit sau cu o scobitoare.


Se aseaza din loc in loc ,pe fiecare bucata portionata cate un sambure de migdala sau caisa confiata........

.
Se da tava la cuptor pentru 45 minute la 160 grade.


Sirop:
Se amesteca zaharul cu apa si sucu de lamaie,se fier pe soba 15 minute .

Se lasa la racit.
Cand prajiturica e coapta ,prinde o culoare aurie,se scoate din cuptor si se toarna sucu peste blatu fierbinte.



Se lasa sa absoaraba tot sucu dupa care se pudreaza cu fulgi de cocos


Pofta buna.
Si o feliuta si pentru voi





PS:E prima data cand fac acesta minunatie.De ce minunatie?Pentru ca am vazut ,au auzit ,dar nu am probat niciodata.Va spun sincer,in aceasi zi am pregatit 2 tavi.......................deci va dati seama,sa papattttttttt nu gluma.E super super buna.Cel putin noua ne-a placut foarte foarte mult.Daca santeti iubitori de gris..................cu siguranta va place aceste minunat desert.

14 comentarii:

  1. Super a iesit! O am si eu pe lista, in week-end ii vin de hac.

    RăspundeţiȘtergere
  2. dulce de ti se strepezesc dintii dar nici nu te lasa pana nu mai iei inca o bucata si inca o bucata si inca si inca....mmmm,pup Nadina draga!!!

    RăspundeţiȘtergere
  3. Cristina merita incercata ,e super buna,pupici

    RăspundeţiȘtergere
  4. Aziz iubita,de ce zici ca ti se strepezesc dinti?E dulce dar nu e balclava..............e o prajiturica buna,incearc-o are sa-ti placa,pupici si la printesele tale

    RăspundeţiȘtergere
  5. Foarte buna prajiturica ai facut! Imi lasa gura apa:))

    RăspundeţiȘtergere
  6. Interesanta chestia cu sucul turnat peste blatul fierbinte....M-a acaparat si pe mine reteta, nu am vazut-o, dar e super...Pupici:x

    RăspundeţiȘtergere
  7. Criss abia astetp sa vad daca ti-a placut,pupici

    RăspundeţiȘtergere
  8. Corina iubita,merita incercata e rapida si foarte buna,pupiciiiiiiiiii

    RăspundeţiȘtergere
  9. Maria ,da se toarna sucu peste ptajiturica fierbinte ,iar in cate-va minute se va absoare totul ca un burete.............e minunata,pupici

    RăspundeţiȘtergere
  10. Super prajiturica ta; Harissa mai este cunoscuta sub numele de : Basboussa-tarile arabe,Revani-Turcia; Ravani-Grecia, Ma’mounia-Egipt, Harisa –Liban,Namura-Siria, etc.
    In tarile arabe pentru un plus de aroma se adauga in siropul de zahar apa de roze sau apa de flori de portocal.
    Pupici,Mihaela

    RăspundeţiȘtergere
  11. In Iordania nu se pudreaza cu nuca de cocos; nu mi-a iesit atat de frumoasa ca a ta.
    O zi buna!
    http://www.bucataras.ro/retete/basboussa-13466.html

    Mihaela

    RăspundeţiȘtergere
  12. Eu am o problema cu prajiii.. Nu mi.a crecut..si am am pus pe langa acel iaurt si o cana de lapte..fiindca nu mi se lega altfel .Sii..nu e pufoasa..e ..foarte densa.Mereu am problema asta, cand nu mi se leaga faina,grisul cu restul compozitiei si trebuie sa pun iar apoi nu iese pufos si dens.Care este problema?:-s

    RăspundeţiȘtergere
  13. E prea putin sirop si ti-a iesit prea uscata. Incearca cu vreo 7 cani de apa si 5 de sirop... nu uita de lamaie.. pune zeama de lamaie in sirop pana acesta devine bine echilibrat in raportul dulce-acrisor

    RăspundeţiȘtergere

Lista mea de bloguri