joi, 23 februarie 2012

Tort cu nuca si bezea


   
   Un tort deosebit pentru o persoana  deosebita. LA MULTI ANI!Cristi
  PS:Multi vor zice .De unde Petre Roman?Sincer nici eu nu stiu,asa am primit reteta .De fapt este reteta  prajituri Petre Roman ,reteta o gasiti si aici   http://www.bucataras.ro/retete/prajitura-petre-roman-12310.html  iar eu am modificat putin ................... am facut tort  rotund cu 4 foi.
INGREDIENTE:
Se fac 4 foi
Cantitatile sant pentru o foaie
2 oua
2 linguri faina
2 linguri nuca macinata
2 linguri apa
2 linguri zahar
Crema:
6 galbenusuri
4oo g unt
300 zahar pudra
6 linguri faina
500 ml lapte caldut
Glazura:
6 albusuri
400 zahar
CARMEL PT FOI:
400 g zahar topit in 4 transe(100 g pt fiecare foaie)
MOD DE PREPARARE:
Foi:
Se bat albusurile spuma,

se aduaga cele 2 linguri de zahar si se mai bate.
Galbenusurile se amesteca cu 2 linguri de apa dupa care se pun peste albusurile batute spuma.
Se adauga faina si nuca nacinata.

Se amesteca toate ,se coace in forma rotunda de tort ,cu diametru de 26 timp de 20 minute la 160 grade.


Se repeta operatiune de 4 ori,se coc 4 foi


Crema:
Se amesteca galbenusurile  cu faina si  laptele  caldutz fara a se face cocoloase.

Se pune pe foc amestecand continu,se ingroasa foarte repede.
Se lasa la racit.
Untul se mixeaza spuma cu zaharul pudra.
Se amesteca cu compozitia de galbenusuri racita.

Carmel:
Se caramelizeaza in 4 transe cate 100 g .

Se pune acest caramel fierbinte pe foaie ,se intinde uniform cat de cat.

GLAZURA:
Cele 6 albusuri se bat bine spuma,se adauga zaharul si se mai bate.
Se pune vasul pe aburi unde ,se mixeze timp de 15 minute.

Se imbraca tortul .
ANSAMBLARE TORT:
Se pune prima foaie cu caramel pe un platou.

Se pune crema(crema se imparte in 4 parti egale  ).

Se pune cea de a doua foaie,se pune crema...........se pune a patra foaie cu caramel se pune crema.


La final se imbraca tortul cu bezeaua .




Pentru un aspect mai placut se foloseste pistolul cu gaz special  pentru prajituri.


 Se orneaza cu bombonele arginti.............sau cu ce doriti,se poata lasa simplu.


Pofta buna.
PS:Promit sa revin cu sectiune............................................

A SOSIT SI SECTIUNE.....................cea mult asteptata

8 comentarii:

  1. Blatul asta il folosesc si e foarte bun.Caramelul e grozav.Deci una peste alta e o nebunie!dar schimba-i numele:)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Un tort super delicios!!!bravo draga mea..pup!!

      Ștergere
  2. Prajitura Petre Roman e preferata mea! O sa fac si eu tort, tare fain a iesit mai ales datorita pistolului cu gaz;-) In reteta mea albusurile se bat cu zaharul pe bain-marie.

    RăspundețiȘtergere
  3. Superb, superb!!!!!Cum zicea si Teo, schimba-i numele.....Pupici:X

    RăspundețiȘtergere
  4. Grozav l-am admirat si pe feisbuk:))insanatosire grabnica sarbatoritului!!

    RăspundețiȘtergere
  5. Ce bun trebuie sã fie, aspectul e de *****

    RăspundețiȘtergere

Lista mea de bloguri