duminică, 22 aprilie 2012

Cosulete cu gem si nuci






INGREDIENTE:


        PENTRU ALUTU DE COSULETE avem nevoie de :
  • 4 galbenusuri, 
  • 4 linguri cu lapte, 
  • 200 g  unt, 
  • 75 g zahar farin,
  • 2 linguri ulei, 
  • o lingurita bicarbonat de amoniu, 
  • 2 linguri zeama de lamaie,
  • aprox. 400 g faina.
  • CREMA PENTRU UMPLUTURA:
  • 200 zahar 4 albusuri,
  • o cana cu nuci macinate, 
  • esenta de vanilie
  • coaja rasa de portocala-optioanl
  • dulceata,gem de capuni sau de care va place

  • MOD DE PREPARARE:
  • Pentru aluat:
    Se amesteca galbenusurile cu zahrul pana devine o crema albicioasa,se adauga untu moale ,laptele ,uleiul ,esenta vanilie,bicarbonatul de amoniu  stins cu suc de lamaie.Se framanta bine aluatul dupa care se intinde o foaie si se taie cercuri care apoi se modeleaza in forma de cosulete(eu am folosit cu hartie ,e mult mai comod)


    Se pregateste crema pentru umplut cosuletele:
    Se bat bine de tot albusurile spuma dupa care se aduaga zaharul si se mai bate.Se adauga nucile macinate se amesteca usor

    In fiecare cosulet se pune cate 1/2 lingurita gem.............

    de care va place ,eu am folosit de capsuni.Cu ajutorul pistolului sau cu o punga de plastic taiata la colt se umplu cosuletele cu crema care se pune peste gem.

    Se da tava la cuptor cu cosulete `pentru aproximativ 25-30 minute.

    Cand sant coapte se scot din forma,se lasa la racit ,apoi se pudreaza cu zahar pudra.



    PS:Piticii nostri (Dragos si Rares)au fost super incanati...................la care au si spus:.mama da ce bune sant...........si daca le mancam pe toate ne mai faci? te ajutam si noi....................le place in bucatarie ,mai ales cand e vorba de cocarit cu aluat...................sant primii.Dar sant absolut minunate,ti se topesc in gura.



3 comentarii:

  1. Super! De cand caut eu reteta! O notez si dupa ce termin cu dieta le fac cu siguranta.

    RăspundețiȘtergere
  2. Super bune si frumoase cosuletele tale, mai ales ca sunt cu nuca. pup

    RăspundețiȘtergere
  3. Cred si eu ca i-a incantat pe copilasii tai asa bunatati!

    RăspundețiȘtergere

Lista mea de bloguri