miercuri, 12 iunie 2013

COZONAC CU NUCA DE COCOS





    Da cozonac cu nuca de cocos.De unde si pana unde ?O ideie stasnica ,nu?Nu am copiat si imitat absolut nici o reteta in acest caz,e pur si simplu ,o ideie,ce mi-a venti asa pe moment .Asta cu aproximativ in urma cu 1 luna de zile .Si azi am pus in practica din nou,sant absolut minunati,asta pentru cei care iubesc nuca de cocos,va recomand acesta retat cu toata increderea,iar daca respctai pasi pas cu pas nu are cum sa nu va reuseasca.Din cantitatile de mai jos vor rezulta 3 cozonaciiiiiiiiiii(gigantici care cantaresc 1,2-1,3 kg fiecare),dar crema nu va ajunge decat pentru 2,evntual puteti sa mai puneti albusuri(2-3) si nuca de cocos sau cel de al treile se umple cu rahat,nuca,ciocolata,,,,,,,,,,,,,,,,,


INGREDIANTE:
2,1 kg faina alba cernuta
6 galbenusuri de ou
1 lingura de sare
1 pachet de unt(sau margarina)
1200-1300 ml lapte
4 pliculete de drojdie uscata
coaja de lamaie
2-3 vanilii
esenta de rom 1 sticluta
350 g zahar
Crema(umplutura)
6 albusuri
300 g zahar
400 g nuca de cocos
Pentru uns cozonaci-1 galnesus de ou cu 2-3 linguri de lapte

MOD DE PREPARARE:
Se cerne faina.Se pregetste maiaua:putina faina,drojdia,putin zahar si lapte caldutzSe lasa langa o sursa de caldura acoperit aproximativ 15-20 minute.
Faina  se amesteca cu maia,galbenusurile,sarea, untu topit,zaharul coaja de lamaie si laptele caldutz care se pune treptat (nu tot odata).
Se framanta aluatu  foarte, foarte bine...........trebuie forta si multa rabdare.
Va rezulta un aluat destul de moale ca textura.
Se lasa la dospit langa o sursa de caldura ferit de curent acoperit cu un prosop aproximativ 1 ora.
UMPLUTURA:
Albusurile se bat bine spuma,se adauga zaharul si se mai bate.............gen zapada
Se adauga la final nuca de cocos
Cand aluatu a dopsit,se imparte in 6 parti egale.Acuma totul depinde si de ce tavi folositi.
Marimea tavilor care le folosesc eu este de :lungime 35 cm ,latime 12 si inaltime 9,asta ca sa aveti o ideie,sant tot felu de tavi si de tavite in ziua de azi.
 Se intinde bine fiecare bucata,se pune din compozitia de nuca cu albus,,,,,,,,,,,,


se ruleaza,se lasa deoparte.
Se procedeaza la fel cu toate 6 bucatile.Se implestec cate 2 bucati,se rasucesc efectiv,doua cate doua,se aduna capetele si se pun in tava.


Tava eu o pregatesc cu hratie de copt,numic mai mult.
Se lasa tavile langa o sursa de caldura.Hai sa va spun si "trucul meu".
Eu aprind cuptoru inainte10-15 minute la maxim(este electric) apoi il sting.Pun tavile  cu cozonac in cuptoru incalzit pentru 15 -20 minute,,,,,,,,,,,,,,,,,vor creste super bine si super repede.
Dupa ce cozonaci au fost lasati la dospit,se ung cu o pensula cu galbenusu de ou amestecat cu lapte
Se dau tavile la cuptor pentru 40 minute la 180 grade.




Pofta buna.
Sectiunea




5 comentarii:

  1. Imi imaginez ca este un deliciu aromat!! Pup!

    RăspundețiȘtergere
  2. Super ideea,baigli am mai facut si eu,dar cozonaci nu,de retinut,bravo pentru idee!!

    RăspundețiȘtergere
  3. Asa e Rocsy scumpa e grozav de bun,pupppppppppppppppp

    RăspundețiȘtergere
  4. Multumesc mult Mirela,incerca daca iti place nuca de cocos ,cu sigurnata vei fi incantata,pupici si o zi buan

    RăspundețiȘtergere
  5. Am facut cu nuca de cocos si cacao si sunt foarte buni,asa ca sigur sunt suuuuuper si acestia numai cu nuca de cocos!Tare bine mai arata!
    Te pup!

    RăspundețiȘtergere

Lista mea de bloguri