duminică, 13 octombrie 2013

Eclere cu crema de vanilie







COJI:
4 oua
100 ml ulei
125 g faina
putina sare
250 ml apa
CREMA:
5OO ml lapte
3 oua
100 g zahra
3 linguri faina (60 g)
1 pastaie de vanilie (sau esenta)
150 ml frisca lichida
DECOR:
100 ciocolata
3 linguri frisca lichida

MOD DE PREPARARE:
COJI:
Apa ,uleiul si sarea se pun la foc sa dea un clocot.

Se adauga faina  si se amesteca bine de tot(la foc potrivit)pana se desprinde bine de pe pereti vasului.


Cand aluatu se desprinde de pe pereti vasului se i-a de pe foc si se mixeaza bine,


se adauga pe rand cate un ou si se mixeaza bine ,

pentru a se incorporeaza bine  in aluat.


Cu ajutorul unui pont sau spirt sau pistol cum doriti,se dau forma eclerelor si se coc .

Se da tava la cuptoru preincalzit ,la temperatura de 250 grade aproximativ 15-20 minute,fara a deschide usa cuptorului.


Cand sant copate se scot se lasa la racit dupa care se taie pe jumatate.



CREMA:
Se mixeaza bine ouale intregi(bine fara coaja.....hihihih)cu zaharul,


apoi se aduaga faina si se mixeaza bine sa nu ramana cocoloase.

Laptele se pune la fiert cu semintele din pastaie de vanilie sau esenta


 (se scoate pastaie de vanilie din lpate)iar cand incepe sa firba se adauga compozitia  de oua cu faina bine mixate.

Se ameste foarte enErgic in compozitie, pentru a nu se prinde sau se poate de afuma(isi schimba gustu )se amesteca continu pana crema devine foarte ferma.

Se lasa la racit dar se acopera cu o folie de plastic pentru a se nu se forma crusta desupra.

Cand cream este racita se mixeaza bine cu mixerul si se adauga treptat frisca lichida pana se incorporeaza bine in crema.

Cu acesta crema se umplu cojile de eclere.




Deasupra se pune glazura de ciocolata ,care in prelabil a fost topita cu frisca lichida.
Pofta buna.

3 comentarii:

  1. Cate eclere va ies din aceasta compozitie?

    RăspundețiȘtergere
  2. foarte bune indicatiile si reteta. felicitari. doar ca de fiecare data cand intru pe aceasta pagina imi apare bebelusul acela din poza pe tot ecranul si, pt mine, e foarte creepy.. si nu vad cum se potriveste cu tema blogului..

    RăspundețiȘtergere
  3. M am apucat sa fac eclere....dupa ce am aruncat 3 portii de aluat facut dupa o reteta pe care o stiam eu, m am apucat de cautat pe net dupa o alta reteta si.... am dat de tine.Am acum in cuptor niste ,, coji" frumos crescute numai bune de umplut si mancat cu pofta!Iti multumesc!!!!!Cu siguranta am sa mai incerc si alte retete de prajituri ( si nu numai ) pe care le ai.

    RăspundețiȘtergere

Lista mea de bloguri